SFATURI PENTRU A AVEA O POZITIE CORECTA LA BIROU

O postura buna nu presupune doar sa stai in picioare cu umerii trasi inapoi. Mentinerea posturii corecte se face si atunci cand stai jos, in special in timp ce folosim calculatorul sau laptopul. Pozitia adoptata pe scaun merita mai multa atentie, spun expertii deoarece aceasta poate afecta postura unei persoane in timp ce sta in picioare, sau merge pe jos.

Exista tot mai multe dovezi ca o postura buna aduce multe beneficii pentru sanatate, de la reducerea durerilor articulare sau de spate, pana la stimularea starii de spirit. Terapeutii, medicii si chiar chirurgii iau din ce in ce mai mult in considerare pozitia corpului atunci cand evalueaza pacientii si ofera sfaturi si metode de imbunatatire a acesteia.

De asemenea, atunci cand ne ridicam, situatia se inrautateste daca avem un telefon mobil sau o tableta in mana. Pozitia incovoiata a utilizatorului de aparate electronice de tip mobil sau tableta a adus noi probleme legate de durerile de gat, inclusiv in cazul adolescentilor. Un studiu realizat pe 6.000 de adolescenti finlandezi a constatat ca utilizarea frecventa a calculatoarelor, telefoanelor mobile, jocurilor video sau TV, a fost asociata cu rate mai mari de dureri de gat si de spate.

Intrucat o postura defectuoasa poate fi adesea cauzata de obezitate sau de tonusul muscular slab, corectarea nu este un remediu rapid pentru multi dintre noi. Chiar si pentru persoanele in forma, obiceiurile proaste ale posturii pot fi atat de inradacinate, incat este nevoie de vigilenta constanta pentru a le imbunatati.

IATA CE TREBUIE SA FACI PENTRU A AVEA O POSTURA CORECTA ATUNCI CAND STAI JOS:

  1. Stai cu spatele drept si umerii trasi inapoi. Sezutul trebuie sa atinga partea din spate a scaunului.
  2. Chiar daca esti asezat, cele trei curbe normale ale spatelui trebuie sa se mentina. Un prosop sau o rola lombara poate fi folosita pentru a te ajuta sa iti tii spatele drept. In cazul in care ai probleme in a-ti mentine pozitia, poti opta pentru un brau sau o orteza tip ham de memorie, care te va ajuta sa iti mentii spatele in pozitia corecta.
  3. Distribuie greutatea corpului uniform pe ambele solduri.
  4. Tine genunchii indoiti intr-un unghi drept. Genunchii ar trebui sa stea putin mai sus fata de nivelul soldurilor. Poti folosi un suport pentru picioare daca este necesar. Picioarele tale nu trebuie sa stea incrucisate (evita pozitia picior peste picior). Sederea prelungita, mai ales cu picioarele incrucisate, poate reduce circulatia sangelui, poate creste presiunea si poate chiar cauza spargerea vaselor superficiale (vene paianjen). Daca vrei sa elimini acest risc, exista solutii.
  5. Tine picioarele pe podea.
  6. Evita sa stai in aceeasi pozitie pentru mai mult de 30 de minute. Ridica-te, de exemplu atunci cand vorbesti la telefon si fa cel putin cativa pasi.
  7. La locul de munca, regleaza inaltimea scaunului si a statiei de lucru, astfel incat sa poti odihni coatele si bratele pe scaun sau pe birou, pastrand umerii relaxati.
  8. Cand stai intr-un scaun rotativ, nu te rasuci doar din talie, ci cu tot corpul.
  9. Cand te ridici de pe scaun, muta-te spre partea din fata a scaunului si ridica-te prin indreptarea picioarelor. Evita sa te apleci inainte, indoind talia. Dupa ce te-ai ridicat, iti poti indrepta spatele ca si cand ai face podul din picioare. Poti repeta aceasta miscare de 10 ori.
  10. Chiar daca esti asezat, in momentul in care te apleci deasupra mesei, a calculatorului, acest lucru are un impact negativ inclusiv asupra modului in care te vad ceilalti. Pozitia incovoiata impinge organele interne in jos, asadar oricine, indiferent de numarul de kilograme, va parea cu ca detine cateva kilograme in plus, aranjate “frumos” in jurul taliei.

Statul pe scaun nu ajuta digestia, iar curbarea coloanei pliaza in sus intestinele, incetinind cu totul digerarea si eliminarea alimentelor.

Este dificil, insa deloc imposibil sa modifici o postura incorecta fara tenacitate, auto-observare a pozitiei adoptate in timpul zilei. Exista solutii simple pe care le poti implementa imediat.

Nu ezita sa ne vizitezi in cel mai apropiat magazin ORTOPEDICA, sa ne scrii sau sa ne suni. Suntem aici pentru tine!

error: Content is protected !!